Skip to main content

TESTIMONI ~ DAH BERTUKAR SAIZ KE AIDA JEBAT

Masalah berat badan yang saya hadapi ni sangat merunsingkan selepas berpantang anak ke 3. Terpedaya dengan omongan ibu menyusu cepat lapar, ibu menyusu kena makan banyak untuk hasilkan susu ibu dengan banyak, kononnya.


Sehinggalah berat naik mendadak hampir mencecah 70 KG. Macam tak percaya pada diri bila tengok badan sendiri. Luar biasa gemuk. Sebab sebelum-sebelum ni berat saya tak cecah 60 KG.

Dari situ timbullah bermacam-macam masalah pada diri. Cepat letih, mengah, malas nak bersiap dan berdandan sebab semua baju dah tak muat. Bayangkan blouse masa mengandung saya boleh pakai lagi.

Nak sudahkan rukun solat 5 waktu pun termengah-mengah. Nak buat yang sunat lagi lah malas, sebab rasa mengah teramat. Aktiviti-aktiviti luar memang dah tak sanggup buat sebab jadi cepat berpeluh,panas dan emosi jadi tak stabil. Rasa cepat nak marah  dan stress.

Waktu malam, tidur pun berdengkur. Suami pun dah naik hairan sebab sebelum-sebelum ni tak berdengkur. Pantang letak kepala pastu lena. Lemah betul badan masa tu.


Sakit tapak kaki. Puas pergi mengurut tapi tak juga hilang. Bila bangkit dari tidur pada waktu pagi, rasa macam duri mencucuk-cucuk kat tapak kaki. Betis ibarat batu sebesar pemeluk bergantung. Berat dan lenguh. Ada tukang urut cakap berkaitan dengan rahim, tapi saya lebih percaya bahawa ni kesan dari terlebih berat badan.


Ekoran dari itu berbagai-bagai usaha saya buat untuk turunkan berat badan. Antaranya berpuasa, Intermittent fasting (IF), tak makan nasi, hiking, jogging, cycling tapi kesannya sangat sedikit.

Hinggalah saya serahkan diri untuk join Jom Detox Jutawan batch ke 5.

Kesan sewal 12 hari. Kali pertama join jomdetox turun berat almost 3 KG. Teruja weh, 3 KG tu angka yang besar pada saya sebab setahun saya usahakan sebelum ni tak capai pun penurunan sebanyak tu.


Join kali pertama tu, kesan ketara yang saya dapat rasa adalah tak mengah lagi ketika solat. Badan rasa ringan, betis dah takde batu bergantung dan sakit tapak kaki hilang. Hilang terus tanpa jejak sampai hari ni.Alhamdulillah syukur.


Selepas 3 kali rejoin secara berturut turut, berjaya hilangkan 10.2 KG. Bukan kita je yang gembira bila dah kembali slim, suami dan anak-anak teruja sama.


Selama ni perut ibarat mengandung 7 bulan dah kempis. Anak lelaki saya menjerit sebab “slime” saya dah hilang. Perut saya dipanggilnya slime. Kejam sungguh deme ni 😂.


Nak buat perbandingan dulu dan selepas pun rasa tak sanggup nak tengok gambar dulu. Tak sangka segemuk itu. Dan lebih tak sangka lagi saya dah kembali slim macam dulu even belum 100% lagi.

Terima kasih #JomDetoxJutawan telah banyak membantu saya tentang ilmu detox yang betul dan #livingproof ni.


Tiba masanya saya berkongsi dengan anda dengan hasrat dapat membantu jua anda diluar sana yang mempunyai masalah seperti saya.

Saya mengajak kalian untuk sama sama sertai program Jom Detox Jutawan ini kerana pasti ada resultnya yang best andai ikut betul betul apa yang diajar dalam program ini. Semoga Allah permudahkan kita semua.


Nor Faizah, 41 tahun, Terengganu. Surirumah berbisnes dari rumah

Comments

Popular posts from this blog

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri. Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi) Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF. I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerak

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! 💖💖💖 HILANG BERAT PALING BANYAK 💖💖💖  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa