Skip to main content

TESTIMONI ~ AKU YANG DULU BUKAN AKU YANG SEKARANG

Kenaikan berat badan mendadak berlaku selepas saya melahirkan anak ke 3. Walau mencuba bermacam macam diet, tapi semuanya tidak menjadi. Malah ia makin meningkat sehingga ke angka 75KG tanpa saya sedar.

Sebelum detoks, saya mencuba pelbagai jenis diet. Walau berbulan bulan saya diet, hanya 2 KG yang hilang. Tapi yang sedihnya, tak lama lepas tu berat badan saya kembali ke berat asal dengan tersangat cepat.

Tumit kaki saya sakit apabila berjalan. Begitu juga dengan lutut. Apatahlagi semasa nak naik dan turun tangga. Setiap kali bangun pagi saya akan rasa sakit sakit badan dan rasa menyucuk nyucuk di kaki.

Saya selalu diserang sakit kepala dan migrain terutamanya selepas meeting yang panjang atau ketika hari panas.

Saya alami resdung yang agak teruk. Setiap pagi saya akan bersin tanpa henti. Cecair dari hidung saya akan keluar tanpa kawalan. Kotak tisu adalah peneman setia saya ketika itu. Hanya orang yang mengalami memahami seksanya rasa ini.

Sebelum detoks juga tekanan darah saya tidak stabil. Sekejap naik, sekejap turun. Ini juga salah satu punca kenapa saya kerap alami sakit kepala sebelum ini.  Doktor sarankan untuk saya ambik ubat darah tinggi untuk kawal bacaan tekanan darah saya. Tapi saya beranikan diri untuk tidak makan ubat (atas rujukan kepada doktor) dan saya teruskan detoks.

Saya fikir fikir, jika saya tidak bertindak sekarang untuk ubah, tentu kesihatan saya akan semakin teruk. Saya tak sanggup lagi hidup dalam keadaan sebegini hingga hujung hayat saya. Gemuk bukan pilihan terbaik untuk saya.

Sebab itulah saya nekad join Jom Detox Jutawan selepas melihat ramainya yang dapat kesan yang sangat buat saya terinspirasi untuk mencuba.

Selepas saya cuba Program Jom Detox Jutawan, saya makin nampak sinar harapan untuk kembali ke berat asal. Pertama kali saya join tu terus hilang 5.5 KG dalam masa 12 hari. Saya sangat teruja! Saya sambung rejoin sehingga 3 kali yang menyebabkan saya kehilangan 16 KG. Itu satu kebanggaan buat saya. Dari 73 KG saya kini sudah miliki berat 57 KG.

Sungguh berbeza selepas detoks. Berat saya mudah turun kembali ke berat asal walau saya terlebih makan pada sesetengah waktu.

Tiada lagi sakit tumit kaki, apatahlagi rasa menyucuk nyucuk. Saya bangun pagi dengan sangat gembira dan cergas. Mood pun elok saja bila sihat. Kini saya boleh bergerak dengan sangat selesa. Solat pun dirasakan dengan penuh nikmat.

Saya sudah tiada langsung masalah migrain. Alhamdulillah, seronok sangat.

Saya kini sudah tiada masalah resdung yang kritikal. Saya dapat solat Subuh dengan sangat tenang sebab tiada lagi air hidung yang keluar tanpa kawalan. Tiada lagi bersin tanpa henti di waktu pagi. Satu lagi nikmat Allah kirimkan pada saya disebabkan oleh detoks. Alhamdulillah.

Selepas 3 Kali detoks, alhamdulillah, bacaan tekanan darah saya kembali normal. Saya tidak perlu makan ubat darah tinggi hingga sekarang.

Banyak sangat nikmat yang saya dapat selepas detok ini. Nikmat yang paling besar memanglah nikmat kesihatan. Tak dapat digambarkan, bila kita sihat, banyak perkara kita dapat buat tanpa batasan. Nak bekerja, berbisnes, belajar, beribadah semua kita boleh buat dengan penuh nikmat.

Nikmat badan semakin kurus, baju lama boleh pakai semula tu tak boleh disangkal lagilah. Turun berat badan selepas detoks tu memanglah wajib. Tahap kesihatan akan semakin baik. Saya dah rasainya.

Ini peluang untuk kita kembali sihat. Rebutlah peluang ini. Kita boleh hidup dengan lebih sihat selepas join Jom Detox Jutawan kerana ia sangat bagi kesan yang cepat. Berbeza dengan program detoks lain. Insyaallah.



Rubaiyah Asan, 43 tahun, Perak.

Comments

Popular posts from this blog

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri. Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi) Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF. I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerak

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! 💖💖💖 HILANG BERAT PALING BANYAK 💖💖💖  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa