Skip to main content

TESTIMONI ~ ENGINEER SIBUK BOLEH HILANG 10 KG DENGAN SHORTCUT

Berat saya mudah naik dan turun. Sejak kecil saya memang gemuk dan tak pernah mempunyai berat BMI ideal. Saya pernah mencuba pelbagai cara untuk turun berat badan. Berat saya pernah mencecah 90kg ketika di universiti.

Saya pernah turun ke 73 KG dalam tempoh 10 tahun berusaha. Boleh bayangkan betapa susahnya saya berusaha. Tapi tak lama lepas tu berat saya kembali naik sehingga 80 KG selepas berkahwin.


Sebelum detoks, walaupun saya selalu mengamalkan eat clean sejak 2016, berat saya tidak pernah turun di bawah 73 KG. Pernah cecah 71 KG, tu pun masa puasa. Selepas raya, berat senang rebound balik pada asal 73KG.


Sebelum detoks, perut saya sentiasa kembung dan kelihatan buncit. Banyak angin dalam badan. Selalu senang terkentut ketika sudah mengambil wuduk. Saya rasa sangat leceh.


Sebelum detoks, saya selalu cepat penat dan susah sangat nak bangun awal. Kalau ada masa lagi, berkali-kali saya snoozekan alarm sehinggalah waktu Subuh. Saya sering berat dan mengantuk. Umpama orang tak tidur semalaman.

Saya terfikir sampai bila saya nak begini. Ni belum ada anak lagi pun badan dah teruk sebegini. Bagaimana saya nak uruskan keluarga dengan baik andai kesihatan saya sendiri tak terjaga?

Saya join Jom Detox Jutawan dengan berat 74 KG.

Selepas sertai Jom Detox Jutawan, dalam sesi pertama pun saya terus mengamalkan tips seperti yang dicadangkan oleh coaches, saya dapat kesan yang cepat. 3 kali je join, saya dapat mencapai berat badan ideal 64 KG.


Saya tak sangka yang perut boleh kempis apabila buat detoks. Ye lah, tak pernah kurus dari kecil kan, tak pernah mengalami perasaan perut kempis, flat tummy lagi2 bagi perempuan. Happy sangat!! Dan badan tidak terasa berangin lagi.

Kini saya makin bertenaga, dan tidak berasa mengantuk selalu. Tepat jam 4 pagi, saya akan terjaga tanpa menggunakan alarm. Nikmat sangat dapat mulakan ibadah di awal pagi.


Alhamdulillah, banyak sangat kebaikan yang saya peroleh daripada program Jom Detox Jutawan. Body fats semakin berkurang dan dapat capai berat ideal/normal. Best sangat, pergi kedai, dapat menggayakan baju size S dan M.
Saya masih mencuba untuk mendapatkan berat badan 59kg (by akhir 2019, inshaAllah) dan dalam usaha TTC (trying to conceive). Doakan saya ye!

Bagi anda yang tercari cari jalan untuk kurus dan sihat, program Jom Detox Jutawan adalah program terbaik buat anda. Kerana dengan sertai program ini, anda tidak akan buang masa dan tenaga anda lagi untuk mencuba cuba. Ia terus dapat result apa yang anda mahukan. Insyaallah

Hasfanida, 36 tahun, Selangor.
Engineer

Comments

Popular posts from this blog

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri. Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi) Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF. I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerak

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! 💖💖💖 HILANG BERAT PALING BANYAK 💖💖💖  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa

TESTIMONI ~ AKU YANG DULU BUKAN AKU YANG SEKARANG

Kenaikan berat badan mendadak berlaku selepas saya melahirkan anak ke 3. Walau mencuba bermacam macam diet, tapi semuanya tidak menjadi. Malah ia makin meningkat sehingga ke angka 75KG tanpa saya sedar. Sebelum detoks, saya mencuba pelbagai jenis diet. Walau berbulan bulan saya diet, hanya 2 KG yang hilang. Tapi yang sedihnya, tak lama lepas tu berat badan saya kembali ke berat asal dengan tersangat cepat. Tumit kaki saya sakit apabila berjalan. Begitu juga dengan lutut. Apatahlagi semasa nak naik dan turun tangga. Setiap kali bangun pagi saya akan rasa sakit sakit badan dan rasa menyucuk nyucuk di kaki. Saya selalu diserang sakit kepala dan migrain terutamanya selepas meeting yang panjang atau ketika hari panas. Saya alami resdung yang agak teruk. Setiap pagi saya akan bersin tanpa henti. Cecair dari hidung saya akan keluar tanpa kawalan. Kotak tisu adalah peneman setia saya ketika itu. Hanya orang yang mengalami memahami seksanya rasa ini. Sebelum detoks juga tekanan darah saya tid