Skip to main content

Kenapa Anda Perlu Detox Jika Nak Kurus

Hai, Salam Bahagia!~

Lamanya tak bersiaran. Lepas kakak busy 2 hari dengan Mega Metamorphosis sebagai crew untuk team Afnan Rosli, sambung plak busy di pejabat sebab ada AJK meeting. So preparation semua kakak kena buat. Dah namanya pun pekerja kan.

Ini baru kakak ada masa nak menulis. Kakak draft malam, esoknya baru kakak publish. Kalau kat ofis kadang mood tak 'mari'. Sedap menaip pakai PC sendiri jugak. Laju je idea datang macam air terjun.

Baik. hari ni kakak nak cerita kenapa nak kena detox kalau nak kurus. Kakak dah cerita haritu apa beza Detox Shaklee dengan detox minum air macam kebanyakkan orang kat luar sana buat.




Sebelum tu, meh kakak nak takut² kan korang..

Adakah anda penyumbang kepada statistik ini? Bagaimana pulak dengan anak² anda, adik² kecil yang masih bersekolah? Adalah mereka tergolong dalam kiraan ini?

Takut kan bila dengar, anak² Malaysia pun dah jadi antara penyumbang terbesar obesity. Kesian kat dorang. Kecik² dah obese, dah besar nanti macamana? Dapat tak dorang merasai hidup normal macam kawan² dorang?



Mujurlah kita sempat selamatkan adik Rafie



Apa beza Diet dengan Detox? Boleh ke diet tak payah detox?

DIET
Diet adalah pengawalan pengambilan makanan yang masuk ke tubuh bertujuan untuk mengawal atau mendapatkan berat badan ideal, samada mahu menurunkan berat badan atau menaikkan berat badan bagi yang mempunyai berat badan yang sangat kurus.

Diet adalah berbeza untuk setiap individu bergantung kepada kondisi tubuh seseorang. Oleh itu, setiap diet yang hendak dijalankan secara sihat, wajib mendapat nasihat doktor.

DETOX
Detoksifikasi pula adalah lintasan metabolisme yang boleh mengurangkan kadar racun di dalam tubuh. Kadar racun yang dimaksudkan di sini adalah TOKSIN. Detox juga adalah satu proses meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Ini adalah organ² dalam badan yang akan menjalani proses detox.

Korang rasa, korang perlu tak detox dulu sebelum buat diet? YA! Kalau korang dah try diet berkali² tapi langsung berat tak turun, ataupun dah diet dah turun berat tapi bila makan terlebih skit terus naik semula. Ataupun dah kurus, tapi tak sampai sebulan naik semula berat badan. Jawapannya, KORANG WAJIB DETOX

Antara sebab² lain korang kena detox

Tanda-tanda Anda perlu Detox
Diantara tanda tanda kita perlu detox: 
💋 Berat badan bertambah - metabolisma badan terganggu, hormon terganggu
💋 Sembelit
💋 Kulit Kusam
💋 Cepat letih, cepat lemau, stress, rasa lembab
💋 Cepat marah, rasa nak mengamok aje. hehehe
💋 Keinginan makan banyak, craving sugary foods (sel lapar aje, tak cukup nutrient). Kalau gi kenduri, open house pinggan tu penuh tamak sangat.
💋 Susah nak fokus dalam masa lama
💋 Penyerapan nutrisi yang kurang - makan vitamin takde kesan pun! orang lain makan shaklee berkesan
💋 Senang dijangkati penyakit - flu, demam
💋 Susah tidur
💋 Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan. 💋  Sering ada lingkaran hitam bawah mata
💋  Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi
💋  Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok
💋  Mulut / Nafas Berbau
💋  Menghadapi masalah ALERGIK
💋 Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 sawan sehari
💋  Mengalami Eczma, jerawat atau Psoriasis

Sekian dulu, nanti ada rezeki kakak cerita lagi. Wassalam❤❤❤

Comments

Popular posts from this blog

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri. Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi) Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF. I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerak

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! 💖💖💖 HILANG BERAT PALING BANYAK 💖💖💖  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa

TESTIMONI ~ DAH BERTUKAR SAIZ KE AIDA JEBAT

Masalah berat badan yang saya hadapi ni sangat merunsingkan selepas berpantang anak ke 3. Terpedaya dengan omongan ibu menyusu cepat lapar, ibu menyusu kena makan banyak untuk hasilkan susu ibu dengan banyak, kononnya. Sehinggalah berat naik mendadak hampir mencecah 70 KG. Macam tak percaya pada diri bila tengok badan sendiri. Luar biasa gemuk. Sebab sebelum-sebelum ni berat saya tak cecah 60 KG. Dari situ timbullah bermacam-macam masalah pada diri. Cepat letih, mengah, malas nak bersiap dan berdandan sebab semua baju dah tak muat. Bayangkan blouse masa mengandung saya boleh pakai lagi. Nak sudahkan rukun solat 5 waktu pun termengah-mengah. Nak buat yang sunat lagi lah malas, sebab rasa mengah teramat. Aktiviti-aktiviti luar memang dah tak sanggup buat sebab jadi cepat berpeluh,panas dan emosi jadi tak stabil. Rasa cepat nak marah  dan stress. Waktu malam, tidur pun berdengkur. Suami pun dah naik hairan sebab sebelum-sebelum ni tak berdengkur. Pantang letak kepala pastu lena. Lemah b