Skip to main content

TESTIMONI ~ UNBELIEVABLE. JOM DETOX JUTAWAN MENGUBAH PESAKIT SLE

 
Saya merupakan pesakit SLE sejak 2003. Kesihatan saya naik dan turun juga sepanjang tempoh saya menghidap penyakit ini. Hakikatnya, sejak sakit memang berat badan saya akan ada turun naiknya.

Dua tahun yang lepas due to splenic abscess with underlying SLE saya telah koma selama 10 hari, 3 minggu check in di hospital, 3 bulan cuti rehat sebelum saya mula bertugas semula. Ambil kira-kira 6 bulan hingga ke 1 tahun untuk saya pulih semula. Namun, tidak lah secara menyeluruh.

Bahagian kaki dari aras pinggang hingga ke kaki saya mengalami kebas kebas yang agak teruk sehingga menyebabkan pergerakan harian saya agak terbatas.

Sebelum detoks, berat badan saya tak pandai pandai nak turun walau pun saya buat senaman setiap hari.

Badan saya juga sangat mudah penat keterlaluan walau pun saya cukup tidur. Ia umpama bateri rosak yang tak cukup cas. Nak dapat balik tenaga pun tersangatlah lambat.

Sakit sendi, sakit otot (muscle pain), demam dan selsema adalah kawan baik saya. Boleh dikatakan setiap minggu saya akan dapat sakit ni. Orang lain selsema sikit je, saya mudah terjangkit dan jadi sangat teruk dari orang tadi. Hinggakan saya tak berani dan bersosial kerana tak nak berjangkit dengan keadaan sekeliling.

Saya terpaksa diberikan 6 jenis steroid (ubat) oleh doktor kerana masalah kesihatan saya yang sangat teruk.

Dan atas sebab ini lah saya mengambil keputusan untuk join Jom Detox Jutawan dengan harapan dapat membantu masalah ini kaki dan pada masa yang sama selesaikan masalah berat badan yang berlebihan saya ini kesan  pengambilan ubat ubatan. Tapi saya tak sangka masalah lain pun boleh diselesaikan dengan Jom Detox Jutawan.

Saya mula sertai Jom Detox Jutawan pada bulan Mac 2019 dengan berat 75 KG. Dan berat saya sekarang selepas detoks beberapa kali hanya 62 KG. 13 KG saya hilang.

Unbelieveable! Itu lah perkataan paling sesuai untuk saya jelaskan tentang Jom Detox Jutawan ini.

Selepas detoks, kaki saya jauh rasa lebih baik dari sebelum ini. Pergerakan saya menjadi lancar. Tiada lagi kebas kebas pada kaki.

Badan saya terasa lebih ringan. Saya tak mudah penat, malah saya rasa lebih bertenaga dari biasa. Tenaga saya mudah untuk ditopup balik. Pagi pagi tu saya rasa umpama bateri dicas penuh!

Muscle pain saya dah makin berkurang. Begitu juga dengan sakit sendi. Kini saya dah sangat jarang dapat demam dan selssma. Dalam tempoh 7 bulan saya join Jom Detox Jutawan ni, hanya sekali je saya demam dan selsema.

Walaupun saya masih lagi under medication hospital, tetapi semua dos ubat saya telah dikurangkan setiap kali saya ada appointment dengan doktor pakar. Dari 6 jenis semenjak saya keluar hospital, perlahan laham dikurangkan ke 2 jenis saja sejak saya detoks. Itupun pengambilan dos dinasihatkan secara berselang hari dan bukannya setiap hari.

Malah doktor juga menggalakkan saya untuk teruskan gaya hidup saya yang sihat ini kerana terlalu banyak perubahan yang baik berlaku pada kesihatan saya sejak saya join Jom Detox Jutawan. Harapan saya, satu hari nanti saya akan bebas dari mengambil apa apa ubat dari doktor apabila saya semakin sihat.

Kepada anda yang juga alami SLE, saranan saya adalah anda cuba sertai Jom Detox Jutawan. Banyak perubahan yang akan anda lalui. Kesihatan anda memang akan pulih lebih baik lagi. Itu jaminan saya terhadap anda.

Magdalen Henry, 40 tahun, Sarawak, Pengurus Cawangan Automotif

Comments

Popular posts from this blog

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri. Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi) Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF. I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerak

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! 💖💖💖 HILANG BERAT PALING BANYAK 💖💖💖  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa

TESTIMONI ~ DAH BERTUKAR SAIZ KE AIDA JEBAT

Masalah berat badan yang saya hadapi ni sangat merunsingkan selepas berpantang anak ke 3. Terpedaya dengan omongan ibu menyusu cepat lapar, ibu menyusu kena makan banyak untuk hasilkan susu ibu dengan banyak, kononnya. Sehinggalah berat naik mendadak hampir mencecah 70 KG. Macam tak percaya pada diri bila tengok badan sendiri. Luar biasa gemuk. Sebab sebelum-sebelum ni berat saya tak cecah 60 KG. Dari situ timbullah bermacam-macam masalah pada diri. Cepat letih, mengah, malas nak bersiap dan berdandan sebab semua baju dah tak muat. Bayangkan blouse masa mengandung saya boleh pakai lagi. Nak sudahkan rukun solat 5 waktu pun termengah-mengah. Nak buat yang sunat lagi lah malas, sebab rasa mengah teramat. Aktiviti-aktiviti luar memang dah tak sanggup buat sebab jadi cepat berpeluh,panas dan emosi jadi tak stabil. Rasa cepat nak marah  dan stress. Waktu malam, tidur pun berdengkur. Suami pun dah naik hairan sebab sebelum-sebelum ni tak berdengkur. Pantang letak kepala pastu lena. Lemah b