Skip to main content

Super Upline Grand Master Freddie Lee

Rezeki Allah nak beri pelbagai cara dan pelbagai bentuk. Jangan ingat rezeki ni duit dan kebendaan semata². Rezeki kakak untuk berada bersama² insan terpilih berkunjung ke rumah Grand Master Shaklee, Master Freddie Lee. Rumah yang beliau panggil SUCCESS HOME. Seronok kan, dapat miliki satu² benda dengan hasil titik peluh kita sendiri.
Image may contain: Azmaya Afkar, close-up
Image may contain: 11 people, including Ruqayyah Rom, Rubaiyah Asan and Salmah Rasit, people smiling, crowd and outdoor

Belum pernah jumpa di mana² syarikat MLM, yang setiap perjumpaannya jarang ajar marketing strategy, selalunya akan ajar macamana nak cari downline nak cari downline nak cari downline (ulang macam labulabi)
Tapi dengan bisnes Shaklee di bawah payung kepimpinan team kakak, subhanallah! Mereka ajar macamana nak kenal innerside kita. Mendekatkan diri dengan Allah lebih penting. Kejar akhirat, dunia akan kejar kita. Walaupun Master Freddie bukan beragama Islam, tapi cara ajaran tetap sama, KENAL INNERSELF, DIDIK INNERSELF.

Image may contain: possible text that says 'Form Inform Formless People Form: Conscious, Thinking Outer Self E.g: Peter Formless Subconscious, Feeling, Heart, Divin Divine Self, Inner Self, Spiritual Self, True Self,'



I (aku, saya) adalah orang terpenting dalam hidup kita. Bukannya diri luaran kita, bukan otak kita. Yang menggerakkan diri kita adalah AKU. AKU yang ada pada semua orang, setiap orang. Bak kata pepatah, Jangan Kejutkan Harimau Yang Sedang Tidur. Salah tu!! KEJUTKAN. BANGUNLAH, BANGKITLAH HARIMAU!
Dari kecil seawal kelahiran, yang mengajar kita bagaimana untuk minum susu tu adalah AKU, yang mengajar untuk kita bangun berdiri, berjalan, bercakap itu adalah AKU. Tapi bila kita dah pandai gunakan otak, kita dah lupa untuk gunakan AKU.
Seriously, besar sungguh ilmu yang Master Freddie kongsikan semalam. Besar juga impaknya untuk diri kakak, untuk AKU di dalam diri kakak. Masih taknak berubah, jangan salahkan AKU. Otak tu ligat sangat nak cari alasan, kan?
Semalam, bukan sahaja beliau kongsikan pasal jatidiri tapi seronok jugak bila mendengar cerita beliau tentang sejarah penubuhan Shaklee di Malaysia, jatuh bangun Shaklee di Malaysia. Pernah juga Shaklee hampir tumbang di Malaysia tapi beliau tetap teguh pertahankan bersama², kerana sayangnya beliau pada Shaklee.
No photo description available.

Beliau adalah di antara 500 orang pertama di sponsored oleh SHAKLEE yang bertapak di dalam Malaysia. Di antara 500 orang tu, hanya beliau yang masih tinggal dan bertahan, dan meraih kejayaan. Ke mana mereka yang lain? Mereka terlampau banyak memberi alasan. Deep!
Beliau mula joined Shaklee pada Julai 1988 (DAH 32 TAHUN BERSAMA SHAKLEE), dan mula bisnes pada Ogos 1988. Di awal bisnes, beliau sentiasa menjadi orang pertama dalam setiap ranking up. Car bonus pertama yang beliau perolehi bersama Shaklee adalah Proton Saga. Orang pertama yang memakai Merz C190 pada tahun 1990. Dan selama 32 tahun penglibatan beliau di dalam Shaklee, pendapatan terkumpul beliau adalah RM28juta.
Kini, pendapatan tahunan beliau adalah RM3juta setahun. Tak nampak mustahil bila beliau mampu untuk menghadiahkan kami setiap seorang Performance Drink & Mealshake sebagai buah tangan. Usai di Success Home beliau, kami di bawa pula ke Crystal Crown untuk menjamu selera. PEMURAH! Berkongsi ilmu tanpa minta walau sesen pun, kami pulang pula dengan barangan dan jamuan makan worth RM300+

Image may contain: 2 people, including Azmaya Afkar, people smiling, people standing
Image may contain: 1 person

Subhanallah, jadikan AKU orang yang pemurah seperti itu Ya Allah. Jadikan AKU orang yang boleh membagiakan rakan-rakan AKU dan ahli keluarga AKU. Ameeennn.

Comments

Popular posts from this blog

Success Story Jom Detox Jutawan

Hai, Salam Sejahtera!~ Apa khabar korang? Kakak harap pembaca entry kakak sihat² belaka. Kalau tak sihat tu, agaknya kenapa? Kalau demam, kenalah kuatkan imun badan. Tapi kalau ada penyakit, meh kita buat Detox Shaklee dengan JomDetoxJutawan by Coach Amy. Kakak la tu! Ke masih ada yang tak kenal? Harini kakak nak kasi korang 5 testimoni hebat peserta² yang dah berjaya merubah kehidupan mereka dengan Detox Shaklee. So tanpa melengahkan masa... ecewahhhh! πŸ’–πŸ’–πŸ’– HILANG BERAT PALING BANYAK πŸ’–πŸ’–πŸ’–  Raihanah Ahmad, 40 tahun. Mesra dengan panggilan Coach Anah, memang dari azali overweight dan obesiti dari kecil. Tak pernah pun capai berat badan normal. Siapa sangka kan? Dengan Jom Detox Jutawan, Coach Anah mampu milik bentuk badan slim dan berat normal macam orang lain. Dan yang paling best, Coach Anah yang ada minor masalah kesihatan, siap buat blood test untuk pastikan program Detox Shaklee ni memang berkesan untuk menyelesaikan masalah kesihatan. So siapa

TESTIMONI ~ DAH BERTUKAR SAIZ KE AIDA JEBAT

Masalah berat badan yang saya hadapi ni sangat merunsingkan selepas berpantang anak ke 3. Terpedaya dengan omongan ibu menyusu cepat lapar, ibu menyusu kena makan banyak untuk hasilkan susu ibu dengan banyak, kononnya. Sehinggalah berat naik mendadak hampir mencecah 70 KG. Macam tak percaya pada diri bila tengok badan sendiri. Luar biasa gemuk. Sebab sebelum-sebelum ni berat saya tak cecah 60 KG. Dari situ timbullah bermacam-macam masalah pada diri. Cepat letih, mengah, malas nak bersiap dan berdandan sebab semua baju dah tak muat. Bayangkan blouse masa mengandung saya boleh pakai lagi. Nak sudahkan rukun solat 5 waktu pun termengah-mengah. Nak buat yang sunat lagi lah malas, sebab rasa mengah teramat. Aktiviti-aktiviti luar memang dah tak sanggup buat sebab jadi cepat berpeluh,panas dan emosi jadi tak stabil. Rasa cepat nak marah  dan stress. Waktu malam, tidur pun berdengkur. Suami pun dah naik hairan sebab sebelum-sebelum ni tak berdengkur. Pantang letak kepala pastu lena. Lemah b